article-2655354-1eac36e300000578-981_306x423.jpg

Pár hónapja bejárta a világsajtót a hír, mely szerint sikerült azonosítani Vlad Tepes, azaz Drakula gróf sírját, nem is akárhol, hanem egy nápolyi templomban. Bár a történelmi hagyomány úgy tartotta, Vlad Tepes egy törökök elleni csatában halt meg 1476-ban, az elmélet szerint valójában fogságba esett, majd kiszabadult, lányával együtt Itáliába került, és ott halt meg, sírja pedig ugyanabban a kolostorban van, ahol a lánya nyugszik, a Santa Maria la Nova nevű nápolyi templomban. 

Közelebbről megnézve az elméletet, bizonyos mértékig gyanakodni kezdhetünk. Kiötlője és népszerűsítője, Raffaello Glinni nem annyira megbízható történelmi kutatásairól, mint inkább összeesküvés-elméleteiről híres (írt már a templomosokról, a Da Vinci kódról és más effélékről), a Drakula nyughelyéről alkotott elmélete pedig hemzseg az ellentmondásokról és történelmi tévedésekről. E tévedésekről és ellentmondásokról több írás is született

Íme a sír felülnézetben:  

is-dracula-story-real-vampires-daughter-and-tomb-found-in-naples-location.jpg

 

Valamint oldalnézetben: 

is-dracula-story-real-vampires-daughter-and-tomb-found-in-naples-stone.jpg

 

Minket most azonban nem annyira a sokat vitatott Drakula-elmélet érdekel, inkább ugyanezen templom a fő oltárának 1574-es felirata, amely bizony nem teljesen világos, hogy milyen nyelven íródott. Azt sem tudjuk, hogy természetes nyelven szól-e vagy inkább titkosírás.

Az alábbiakban két fényszűrésben is megnézhetjük a feliratot.

Talán egy kedves olvasó meg tudja állapítani, hogy természetes nyelven vagy titkosírással készült? Talán valaki éppen Nápolyban tartózkodik, és beugrik megnézni az ál-Drakula sírt és a rejtélyes betűsort? Minden ötletnek nagyon örülök.

 

inscription_2.jpg 

Ugyanez a kép más módon színezve:

 

inscription.jpg

Megköszönöm Charles Burnettnek, hogy a feliratra felhívta a figyelmem.

 Kövess itt a blogon vagy a Facebookon, hogy értesülj a legújabb bejegyzésről! 

 

A bejegyzés trackback címe:

http://kripto.blog.hu/api/trackback/id/tr317217293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

snug 2015.03.01. 13:03:13

A 15.sorban (ha jól számolom) az első szót ki lehet olvasni úgy, hogy "NAPOLA??", ami talán a Nápoly városnév ragozott alakja lehet. Bár a P betű elég furcsa, és a szövegben van olyan betű, ami sokkal jobban hasonlít a P-re.
Ha ez tényleg így van, akkor valószínűbb a természetes nyelv, mint a titkosírás.

Advanced Flight 2015.03.01. 14:46:29

A helyzet az, hogy Vlad Tepes nem halt meg sem csatában, sem Itáliában. Többszáz éve járja a világot élőhalottként; a vámpír neve Drakula.

Ti még ennyit sem tudtok? :-)

Emmanuel Goldstein 2015.03.01. 18:25:53

Egyszer a románok nagy ásatásba kezdtek, hogy hátha találnak valamit, ami igazolja, hogy ők már a római-korban is ott voltak. A szorgos munka meghozta gyümölcsét, találtak egy régi nagy kőtáblát a következő felírattal "Ave Cezar Vavan" Megörülnek, hiszen kezükben a bizonyíték, már nem érheti szó a ház elejét, csak a "vavan" szót nem értik, de a többi egyértelműen igazolja, hogy római-kori. De a hiányzó részt majd a tudósok kitalálják, addig a Bukaresti Nemzeti Múzeumban a helye.
Jöttek is a látogatók, ám egyszercsak a sokaság arra figyel fel, hogy egy székely paraszt iszonyatosan röhög. Oda is súgja neki a múzeumőr:
- No, te székely! Ne nevess ilyen hangosan, mert elvisz a Securitate.
De a székely csak nevet, és nem bírja abbahagyni. Be is viszik kihallgatásra és kérdezik, min nevet ennyire.
-Hát, csak azon, - mondja a székely - hogy nem az van oda írva "Ave Cezar Vavan", hanem az, hogy "A Véce Zárva Van"